Studia I stopnia – licencjackie 3-letnie
Administracja
Administracja jest dziedziną wiedzy, która stanowi nieodłączny element życia gospodarczego, politycznego oraz publicznego. Studia na kierunku Administracja mają na celu przygotowanie Absolwentów do pełnienia funkcji managerskich i wykonawczych w jednostkach administracji rządowej, administracji samorządu terytorialnego, organizacjach pozarządowych czy też jednostkach współpracujących z administracją publiczną. Ta różnorodność sprawia, że perspektywa zatrudnienia po tym kierunku, daje szeroki wachlarz możliwości.

ADMINISTRACJA JEST DZIEDZINĄ WIEDZY, KTÓRA STANOWI NIEODŁĄCZNY ELEMENT ŻYCIA GOSPODARCZEGO, POLITYCZNEGO ORAZ PUBLICZNEGO.
Adresaci
Osoby interesujące się prawem, polityką oraz gospodarką.
Osoby, które chcą uporządkować wiedzę, uzupełnić wykształcenie i zdobyć nowe kwalifikacje niezbędne w pracy na stanowiskach urzędniczych.
Osoby, które cenią sobie jasno określony zakres obowiązków, są samodzielne, cenią dobrą organizację, przy tym są komunikatywne i cenią sobie kontakty z ludźmi.
Cel studiów
Wyposażenie w umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu nauk społecznych ze szczególnym naciskiem na nauki o prawie, administracji oraz finansach publicznych.
Przekazanie umiejętności administracyjnych, opartych na dobrej znajomości prawa i innych obszarów w zakresie niezbędnym do pracy w administracji publicznej.
Przekazanie wiedzy ekonomicznej i umiejętności sprawnego posługiwania się technologiami informatycznymi.
Przygotowanie do profesjonalnego prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej.
Program

Program studiów
Program studiów obejmuje swoim obszarem m.in. formalno-prawne zasady funkcjonowania organizacji, procesy podejmowania decyzji czy systemy motywacyjny pracowników. Plan studiów ma charakter praktyczny, zgodny z wymogami rynku pracy oraz nowoczesnego szkolnictwa wyższego.
Specjalności
Komunikacja wizerunkowa w administracji
PR jest dziedziną wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. Wiąże się z komunikowaniem organizacji z otoczeniem oraz budowaniem jej właściwego wizerunku. Studenci w ramach specjalności poznają teoretyczne i praktyczne podstawy z jego zakresu oraz pogłębią wiedzę obejmującą zagadnienia społeczne i ekonomiczne.
Absolwent specjalności Komunikacja wizerunkowa w administracji nabędzie wiedzę z zakresu komunikowania społecznego. Wobec szerokiego zastosowania w praktyce zarządzania publicznego wiedzy z zakresu PR, będzie ona miała charakter interdyscyplinarny.
Absolwenci będą posiadali wiedzę i umiejętności z następujących zagadnień, które są niezbędne dla potrzeb specjalności Komunikacja wizerunkowa w administracji:
- socjologii,
- psychologii społecznej,
- etyki,
- nauki o mediach,
- dziennikarstwa,
- nauk politycznych.
Zajęcia poprowadzą doświadczeni praktycy oraz wykładowcy akademiccy zajmujący się tematyką komunikacji wizerunkowej. W toku studiów będą realizowane zajęcia z przedmiotów specjalnościowych:
• komunikacja społeczna,
- zarządzanie wizerunkiem w administracji,
- kreatywne pisanie (warsztaty),
- media społecznościowe w administracji,
- design i komunikacja wizualna jednostek administracji publicznej,
- wystąpienia publiczne.
Administracja samorządowa
Studia przeznaczone są dla osób wiążących przyszłość z pracą w instytucjach administracji publicznej, w tym samorządowej oraz firmach działających na rzecz tych instytucji.
Pozwalają zdobyć wiedzę z zakresu procesów menadżerskich oraz nowoczesnego zarządzania i gospodarowania mieniem publicznym ze szczególnym uwzględnieniem administracji samorządowej. Studenci będą zdobywać wiedzę m.in. w zakresie analizowania polityki prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego, rozwiązań ustrojowych, zadań i finansowania administracji publicznej i samorządowej, jak również struktury samorządu terytorialnego oraz organów administracyjnych i ich kompetencji. Absolwenci nauczą się wykorzystywania podstawowych instrumentów i technik pozyskiwania informacji, niezbędnych do wykonywania usług publicznych.
Wśród przedmiotów specjalnościowych znajdą się m.in. takie jak: Samorządowa polityka społeczna i edukacja, Zadania jednostek samorządu terytorialnego w dziedzinie porządku i bezpieczeństwa publicznego, Strategie rozwoju regionalnego, Zarządzanie wizerunkiem w administracji, Gospodarka komunalna, Samorządowe prawo podatkowe, Strategie rozwoju regionalnego, Kontrola i nadzór w administracji samorządowej, Fundusze europejskie w administracji samorządowej, Dostęp do informacji publicznej i RODO.
Studia rozwijają istotne kompetencje managerskie, budujące także kompetencje niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Kwalifikacje
Umiejętności autoprezentacji, erudycja i bogate doświadczenie zgromadzone w czasie studiów pozwolą absolwentom zdobyć pracę w stabilnym środowisku, która będzie adekwatnie wynagradzana.
Po ukończeniu studiów w ramach specjalności Komunikacja wizerunkowa w administracji absolwent będzie mógł starać się o pracę m.in. jako:
- specjalista ds. public relations,
- specjalista ds. promocji,
- specjalista komunikacji społecznej,
- rzecznik prasowy m.in. w administracji publicznej;
- account manager w agencji PR;
- copywriter;
- reseacher,
- doradca ds. wizerunku.
Po ukończeniu studiów w ramach specjalności Administracja samorządowa absolwent będzie mógł starać się o pracę w:
- instytucjach administracji publicznej i samorządowej,
- zakładach i spółkach gminnych oraz związkach międzygminnych,
- firmach świadczących usługi na rzecz administracji publicznej,
- Towarzystwach Budownictwa Społecznego,
- spółdzielniach mieszkaniowych,
- firmach inwestycyjnych oraz branżach działających na styku gospodarki wolnorynkowej i sfery publicznej.
Stanowiska na jakich może zostać zatrudniony absolwent to:
- specjalista ds. administracyjno-biurowych w urzędach miejskich, gminnych, marszałkowskich czy starostwach powiatowych,
- pracownik działu personalnego i administracyjnego,
- referent,
- sekretarz,
- pracownik administracyjny w biurach rachunkowych lub biurach podatkowych i kancelariach.
Rekrutacja
Rekrutacja na studia licencjackie, inżynierskie, magisterskie i jednolite magisterskie prowadzona jest na zasadach wolnego naboru wśród osób spełniających kryteria przewidziane w przepisach ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Warunkiem formalnym studiowania jest złożenie w przewidzianych terminach dokumentów uprawniających do studiowania na wybranym kierunku.
Etapy rekrutacji
Rekrutacja w UJW prowadzona jest dwuetapowo:
etap pierwszy to rekrutacja internetowa (e-rekrutacja),
etap drugi – złożenie dokumentów w siedzibie Uczelni (we właściwym dla kierunku dziale rekrutacji).
Aby proces rekrutacji przeszedł pomyślnie, należy postępować według następujących kroków:
- rejestracja w systemie teleinformatycznym UJW,
- odebranie e-mail z loginem i zalogowanie się do systemu,
- wypełnienie wszystkich wymaganych pól formularza internetowego,
- zatwierdzenie i wydrukowanie formularza,
- wydrukowanie umowy o naukę (z systemu teleinformatycznego lub ze strony internetowej),
- dostarczenie formularza oraz innych dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji do właściwego dla kierunku działu rekrutacji (formularz podpisuje się w obecności pracownika przy składaniu dokumentów).
Biuro rekrutacji w Polkowicach
ul. Skalników 6b, 59-101 Polkowice
ujw@ujw.pl
tel. 76 746 53 53, 76 746 53 51
poniedziałek, wtorek, czwartek: 7.30-15.30
środa: 7.30-17.00
piątek: 7.30-14.00
sobota, niedziela: 8.00-14.00*
*czynne w dni zjazdów